Érd-figyelő

Kell egy hely az érdieknek, ahol összegyűjthetik panaszaikat, észrevételeiket, kommentálhatják azokat, és ahol friss híreket is olvashatnak. Ez az Érd figyelő, a BKV-figyelő és a MÁV-figyelő testvére.

A blog egyrészt saját cikkekből, másrészt a Ti észrevételeitekből készül, így ha van ilyen, akkor a BKV- és MÁV figyelőhöz hasonlóan írjátok meg nekünk az erdfigyelo@gmail.com címre.

Friss topikok

  • szereko: Lám- lám, úgy látszik kifáradt a tisztelt adóalany a meddő ingatlanadó vitában. Az új érdi ingatl... (2010.12.14. 22:10) Az új ingatlanadó jó az érdieknek?
  • nzolta: Jó lenne tudni, hogy a sportcsarnok építésénél mennyire figyeltek oda a megújuló energia hasznosít... (2010.08.22. 08:54) Sportcsarnok helyett kísértetkastély
  • scooby doo: Hát nem nagyon tudtam sajnálni a népet... A Gaskó meg amúgyis egy f@sz. (2009.11.21. 22:01) Már vége is a sztrájknak!
  • rrroka: @effe23: hát ez egy fogós kérdés. a chinoin felé nem szoktak lenni ebek, de egyszer találkoztam ké... (2009.10.06. 06:43) Érden futok
  • scooby doo: @Fricy: A Volán mit követ? Semmit. Pl. a 734 reggel 6:30 körül, nem elég a 20 perc, a Bem téren má... (2009.09.23. 20:04) Ütemes menetrend

Linkblog

Így néz ki városunk központja

2009.04.09. 16:50 BKV figyelő.hu

Érd városközpontjáról lehet jót és rosszat is mondani. Én most egy kicsit a rosszról mesélnék, persze lesz majd jó is. 2005 augusztusában nyílt meg az érdi Stop Shop bevásárló park, amiben helyet kapott a Volánbusz pályaudvar is, ami régen a Kálvin téren volt. A buszpályaudvar áthelyezésével semmi baj nem volt, mert az új még központibb helyen. Közel van a P+R parkoló és a vasútállomás is. Közlekedési csomópont alakult.

A régi buszpályaudvarról mintha elfeledkeztek volna. A Rossmanon, a játékbolton és a zálogházon kívül már minden üzlet kiköltözött, már a bontását is megkezdték. Információim szerint a bontás azért nem folytatódik, mert az ott lévő üzletek nem akarnak költözni. A zálogház feletti részt tavaly még fel is gyújtották, tulajdonosát pedig meglőtték amikor a boltba betörtek. A rabló nem vitt el semmit, csak a tulajdonosra akart ráijeszteni.

A buszpályaudvar, és a volán szerelőcsarnoka most ott áll üresen. A hajléktalanok beköltöztek. Meséljenek helyettem a képek:

17 komment

Címkék: volán képek önkormányzat központ pályaudvar érd

A bejegyzés trackback címe:

https://erdfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr811056157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mesteri Margarita 2009.04.09. 17:40:03

Amikor elkezdődött a StopShop építése, ki voltam akadva, hogy azt a maradék kis zöld felületet is lebetonozzák (nem mintha annak bárki is a gondját viselte volna: egy kis pályán lehetett focizni és kosarazni, a többi parlagfű-dzsungel volt).
Aztán amikor kész lett, megtetszett, megszerettem, használtam/használom; ami sajnos nem jött össze, az a parkoló: az első szinten vannak, de nem jellemző, hogy valaki eljön idáig autóval, majd buszra/vonatra száll.

A régi buszpályaudvar méltatlanul el lett hanyagolva és mostmár veszélyes is. Nem tudom, ez a három üzlet miért nem költözik ki. Még a Duci Buci is átkerült a túloldalra (szó se róla, ez már nem ugyanaz, mint az a bódé, amit ha tudok, hogy pillanatok alatt elbontják, lefotóztam volna magamnak emlékbe). Attól tartok, ha végre elbontják, akkor sem park kerül majd a helyére, pedig milyen jó lenne!


De a Városközpont ennél jóval több, remélem, lesz még poszt(sorozat).

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.09. 18:48:37

@Mesteri Margarita:

Városközpontba szerintem nem kell park. Én örültem a Stop Shopnak és szerintem majdnem mindenki:)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.09. 19:21:58

@BKV figyelő: nekem is először az a kis zöld hiánya jutott eszembe, de aztán megkedveltem, mert egy helyen van minden. ha a helyi vicces közlekedés is jó lenne, akkor már lehetne örülni.
vagy ha lehetne érden rendesen bringázni.

Mesteri Margarita 2009.04.09. 21:19:53

@BKV figyelő: miazhogynemkellidepark?! A múzeum kertje egy kincs, pedig kertes házban lakom, úgymond nem szorulok rá a parkokra :)

De most mi legyen a régi buszpályaudvar helyén? Még egy irodaház? Lakópark? Üzletközpont?

Ha nem park, akkor... legyen görkorizásra alkalmas terület ;) Amit télen jégkoripályává alakítanak... (engem meg valaki ébresszen fel)

Mesteri Margarita 2009.04.09. 21:21:43

@rrroka: én is megbékéltem már vele :)
Az érdi bringázásról meg épp ma adtam le egy beadandót, és ennek örömére előszedtem a saját drótszamaramat, de be kellett látnom, hogy sajnos még mindig nem nagyon tudok másfelé tekerni, mint Ófalu, és ez sem igazán biztonságos...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.09. 21:22:50

@Mesteri Margarita:

Szerintem egy harmadik, üresen álló sportcsarnok. Érd lehetne a sportcsarnok birodalom.

Hülyeséget félre téve: Kórház kell. Itt vagyunk 70 ezren, a környező települések betegeit is mi látjuk el. ~120 ezer emberre már kell egy kórház.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.04.09. 21:24:07

@Mesteri Margarita:

Pedig a StopShopban egy élmény biciklizni. Amíg ki nem csesznek:) Parkváros felé is jó a kis utcákban, és a gáton, na meg este a lakótelepen;)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.10. 05:33:32

@BKV figyelő: kórház az kéne, de ha egy ilyen kicsi területre beterveznék, akkor pont tökön lenne szúrva megint az egész. a kórházak mindig a város szélén vannak. :)

@Mesteri Margarita: arra a beadandóra kíváncsi lennék! mutiból készült, vagy top secret?

Mesteri Margarita 2009.04.10. 07:02:25

@rrroka: azért készült, hogy megússzam a vizsgát :) úgyhogy nem terjesztem, de kinyomtatva elolvashatod a jelenlétemben, és persze titoktartási nyilatkozatot is írunk... Viszont nem tudom, olvastad-e a teljes Érdi Kerékpáros Koncepciót, de egy délutánt megér!

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.10. 08:11:27

@Mesteri Margarita: nem olvastam. kedvelem a sci-fit, de csak azokat amiknek van realitás alapja is.
nem terjeszteném a dogád, csak olvasni, érdekességképpen, meg megtudni mi a helyzet bringa fronton Érden.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.04.11. 18:08:59

@Érdlakó: én arra szoktam futni, marha jó a duna-gát meg a minaret! egész sokan szoktak arrafele bringázni, görkorizni és kutyát sétáltatni, utóbbiak még a futókra is odafigyelnek, megfogják a kutyát. ja és persze néhány futó is akad. :)

scooby doo 2009.04.28. 22:17:03

@Peti817172M: Nem, ez inkább amolyan Népszínház utca feeling

moonclown 2009.05.13. 18:59:52

Szvsz épület mellé lehet zöldet is.Van pár város ahol tudják hogy kell szét kell nézni.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.05.13. 20:08:10

Nocsak, nocsak. BKV-figyelő csak nem Érdlakó?
Egyébként a volt buszpu.jogerős bontási engedélylel rendelkezik. Van építési engedély is az új épületre a helyén, ami irodákat, üzleteket, lakásokat tartalmazna. Valami jogi akadály miatt húzódik a kivitelezés kezdete.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2009.05.14. 08:38:42

@Fricy: BKVfigyelő itt is BKVfigyelő, Érdlakó új tag a fedélzeten.
süti beállítások módosítása